O1 grubośc powłoki lakierniczej ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gangstaproblast
    Classic
    • 2007
    • 8

    O1 grubośc powłoki lakierniczej ?

    aahaa :shock:
  • grucha
    Classic
    • 2006
    • 32

    #2
    O1 grubośc powłoki lakierniczej ?

    Ponieważ mam pewne podejrzenia co do bez wypadkowości Octavi chciałbym sprawdzic autko miernikiem grubosci lakieru, ale nie wiem jaka grubośc jest dopuszczalna./
    Skoda Octavia

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      wiec tak - te testery lakieru nie sa idealne..no ale

      uwazam , ze grubosc powinna byc miedzy 100 a 200 mikronow (lakier tez traci wlasciwosci z czasem troche), jesli sa zblizone wartosci na elemantach blaszanych i zamykaja sie w tych granicach to mysle ze ori, jak jest duzo wiecej np.250, to lakierowane pewnie, a jak jest kilkaset wiecej to juz szpachla np. 600, 800.

      Komentarz

      • modoc
        Drive
        • 2009
        • 94

        #4
        Zamieszczone przez sew1981
        wiec tak - te testery lakieru nie sa idealne..no ale

        uwazam , ze grubosc powinna byc miedzy 100 a 200 mikronow (lakier tez traci wlasciwosci z czasem troche), jesli sa zblizone wartosci na elemantach blaszanych i zamykaja sie w tych granicach to mysle ze ori, jak jest duzo wiecej np.250, to lakierowane pewnie, a jak jest kilkaset wiecej to juz szpachla np. 600, 800.
        U mnie wartości mieściły się w granicach 120 - 159 mikronów. Jak sprawdzałem miernikiem.

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          wyniki beda rozne w zaleznosci od miernika (nie dot miernikow przemyslowych pow. 1000zl) - sprawdzane dwoma miernikami (moim i sprzedawcy) przy kupnie O1.
          zasada: ponizej 80um - samochod byl polerowany, do ok 200um - OK,
          do ok 500um - przemalowywany, powyzej - szpachla i malowanie.

          przyjmij sobie tolerancje +/- 50um i nie zdziw sie ze w 2 punkatach obok siebie wyniki moga sie roznic.
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • grucha
            Classic
            • 2006
            • 32

            #6
            Najwiekszy pomiar jaki mi wyszedł to 238 mikronów na tylnej klapie , co o tym sądzicie ?
            Skoda Octavia

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              tylnia klapa mogla byc robiona z powodu korozji

              Komentarz

              • grucha
                Classic
                • 2006
                • 32

                #8
                I tu się zaczynają schody ;( Samochód salonowy z końca 2003r. Kupiony w salonie u p.Aleksandra Konarzewskiego w Bydgoszczy, użytkowany w rodzinie od nowości. 200 % bezwypadkowy ...
                Czy nasuwają się wam jakieś przemyślenia ? :shock:
                Skoda Octavia

                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #9
                  jak dla mnie wszystko jest OK.
                  nie wiem jakim miernikiem mierzyles, ale jak pisalem wczesniej - przyjmij sobie pewna tolerancje.
                  jesli w odleglosci kilku cm od tego 'podejrzanego' miejsca wyniki beda sporo mniejsze to bym sie nie martwil.

                  aha. miernik jest bardzo wrazliwy na to jak go przykladasz do powierzchni. te popularne maja dosc duza sonde (srednicy OK 10 mm) co samo z siebie powoduje przeklamania. to samo tyczy sie pomiarow na 'kantach' i we wglebieniach.
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  • grucha
                    Classic
                    • 2006
                    • 32

                    #10
                    Dzięki chłopaki,ale i tak klape będzie musiał obejrzeć rzeczoznawca. Dokładne info dam jak sprawa się wyjaśni..
                    Skoda Octavia

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #11
                      Ja sprawdzając swoją Skodę przed zakupem w ASO usłyszałem, że normalna grubość lakieru to do 0,150-0,170mm. Ponieważ ja na 3 elementach mam do 0,200mm (wyszło podczas tego sprawdzania) sprawdzający powiedział mi, że mam prawdopodobnie położoną dodatkową warstwę lakieru.
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • S3 CHRIS
                        Elegance
                        • 2006
                        • 979
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #12
                        200 to max oczywiscie na różnych elementach moga wyjsc inne wyniki, wszystko zalezy od typu miernika
                        ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                        ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                        Komentarz

                        • Bear.Paw
                          Drive
                          • 2009
                          • 55

                          #13
                          Co do grubości lakieru - to różne opinie w zależności od marki słyszałem. Aczkolwiek można przyjąć, że norma obowiązuje do 0,150 mm. Moja była najprawdopodobniej polerowana ponieważ w najgrubszym miejscu grubość podchodziła pod ok 0,100 mm. ASO jednak nie protestowało w moim przypadku i auto przeszło przegląd przed-zakupowy jako 100% ok (oprócz klasyki z tylną klapą). Na moje pytanie odnośnie cienkiej warstwy lakieru odpowiedziano mi, że wszystko mieści się w normie i jest jak najbardziej ok.
                          AUM sprzedany, sentyment do Was został...

                          Komentarz

                          • heretyk
                            Rider
                            • 2009
                            • 549
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Witam!

                            Ja bylem wczoraj na sprwdzeniu octavii u Zimnego w Lodzi. Ogolnie mam bardzo negatywne odczucia i wrazenie ze niepotrzebnie wywalilem pieniadze, ale do sedna. Robili grubosc lakieru. caly samochod od 105 mikronow do blisko 180. Jak dla mnie ogromne roznice. Jednak mistrz zarzekal sie : "Panie nie bity". Oczywisice opowiadal historie ze fabryka zastrzega sobie prawo do 400 mikronow itd. Ze sa yeti co maja 200 itd. We wnetrzu bagaznika wyszlo 40. ale podobno to standart. jakby caly mial 180 to bym rozumial, ale ta roznica mn zastanawia. Ogolnie chcialem zeby mistrz mi sie pod wynikami tego badania podpisal, ale mowil ze takiej uslugi nei oferuja
                            Na plus musze im zaliczyc, ze zaprosili mnie ze sprzedajacym na hale moglismy wtykac nos gdzie chcielismy, pytac o wszystko. i siedziec przez caly czas . W kraku zawsze jak sie dopominam to co najwyjez moge wejsc z pracownikiem serwisu na chwilke.
                            Zostały mi czesci, po szkodniku:
                            VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                            Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                            Komentarz

                            • Tex
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 103

                              #15
                              Witam.
                              Wtrącę się do tematu i w mojej octavii grubość powłoki lakierniczej wynosi między 90-120 mikronów.Badane dwoma miernikami lakieru i mniej więcej tak samo pokazywały.Do badania używałem swojego miernika GL-6, drugi był znajomego ale symbolu nie pamiętam niestety.
                              Pozdrawiam.
                              Pozdrawiam Andrzej.

                              Komentarz

                              • S3 CHRIS
                                Elegance
                                • 2006
                                • 979
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                #16
                                heretyk, wg mnie ta grubosc jest ok

                                kupiłes? ile jezeli mozna wiedziec za sprawdzenie i co w to sprawdzenie wchodziło?
                                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                Komentarz

                                • janusz35
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 143
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Z tą grubością lakieru to róznie bywa- zdarzały się egzemplarze montowane w Polsce, malowane powtórnie w fabryce z powody wad lakieru.

                                  Komentarz

                                  • adiwaw
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 167

                                    #18
                                    A możecie mi powiedzieć dlaczego każdy się tak upiera żeby była idealna powłoka lakiernicza?
                                    Samochód wygląda ładnie? Ładnie. Nic sie nie dzieje, nie ma korozji, nie wychodzą purchle. Nie? to po co są te wszystkie zabawy z miernikami... Zawsze mnie to zastanawiało. Mi do obadania samochodu wystarczy dłoń do pukania w karoserię w celu wykrycia szpachli i dobre oko żeby zauważyć różnicę przy ewentualnym malowaniu. Reszta mnie nie interesuje jeśli zdaje egzamin.

                                    Komentarz

                                    • piotrek_os
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8160
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez adiwaw
                                      A możecie mi powiedzieć dlaczego każdy się tak upiera żeby była idealna powłoka lakiernicza?
                                      Samochód wygląda ładnie? Ładnie. Nic sie nie dzieje, nie ma korozji, nie wychodzą purchle. Nie? to po co są te wszystkie zabawy z miernikami... Zawsze mnie to zastanawiało. Mi do obadania samochodu wystarczy dłoń do pukania w karoserię w celu wykrycia szpachli i dobre oko żeby zauważyć różnicę przy ewentualnym malowaniu. Reszta mnie nie interesuje jeśli zdaje egzamin.
                                      no to lepiej zeby takiego auta czujnikiem poźniej ci kots nie obadal.....bo przy odsprzedazy mozesz się lekko zdziwc :diabelski_usmiech
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz

                                      • S3 CHRIS
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 979
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez piotrek_os
                                        Zamieszczone przez adiwaw
                                        A możecie mi powiedzieć dlaczego każdy się tak upiera żeby była idealna powłoka lakiernicza?
                                        Samochód wygląda ładnie? Ładnie. Nic sie nie dzieje, nie ma korozji, nie wychodzą purchle. Nie? to po co są te wszystkie zabawy z miernikami... Zawsze mnie to zastanawiało. Mi do obadania samochodu wystarczy dłoń do pukania w karoserię w celu wykrycia szpachli i dobre oko żeby zauważyć różnicę przy ewentualnym malowaniu. Reszta mnie nie interesuje jeśli zdaje egzamin.
                                        no to lepiej zeby takiego auta czujnikiem poźniej ci kots nie obadal.....bo przy odsprzedazy mozesz się lekko zdziwc :diabelski_usmiech
                                        ubezpieczyciel przy szkodzie całkowitej tez Ci moze obciac $
                                        ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                        ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                        Komentarz

                                        • krzysiek13
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1155

                                          #21
                                          adiwaw, przecież powłoka lakiernicza to podstawa przy sprawdzaniu historii auta chyba, że kogoś zupełnie nie interesuje z ilu ćwiartek złożono dany egzemplarz
                                          Octavia

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8160
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                            Zamieszczone przez piotrek_os
                                            Zamieszczone przez adiwaw
                                            A możecie mi powiedzieć dlaczego każdy się tak upiera żeby była idealna powłoka lakiernicza?
                                            Samochód wygląda ładnie? Ładnie. Nic sie nie dzieje, nie ma korozji, nie wychodzą purchle. Nie? to po co są te wszystkie zabawy z miernikami... Zawsze mnie to zastanawiało. Mi do obadania samochodu wystarczy dłoń do pukania w karoserię w celu wykrycia szpachli i dobre oko żeby zauważyć różnicę przy ewentualnym malowaniu. Reszta mnie nie interesuje jeśli zdaje egzamin.
                                            no to lepiej zeby takiego auta czujnikiem poźniej ci kots nie obadal.....bo przy odsprzedazy mozesz się lekko zdziwc :diabelski_usmiech
                                            ubezpieczyciel przy szkodzie całkowitej tez Ci moze obciac $
                                            nie tylko przy szkodzie całkowietej. Teraz przy bylejakiej szkodzie to mieza całe auto i szukaja...zeby obnizyc wartosc. Wiec samo macanie i stukanie w auto to mysle, ze to epoka "poloneza" tudziez fiata 125p :diabelski_usmiech
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9935
                                              • Ford

                                              #23
                                              Jakiś czas temu słynna była wypowiedź pewnego TU które stwierdziło, że nie będzie wypłacać odszkodowania za utratę wartości auta po naprawie blacharsko-lakierniczej, bo... dzięki takiej naprawie auto zyskuje nowe części i w istocie zwiększa swoją wartość :szeroki_usmiech

                                              A co do czujników grubości lakieru to ja swoją opinię na ten temat mam. I o ile taki czujnik używany jest przez rozsadną osobę, która po odnalezieniu miejsca ponownie malowanego szuka, czy "zdarzenie" było istotne czy też nie poprzez sprawdzanie elementów nośnych ma sens, to używanie ich przez poszukiwaczy przygód stwierdzajacych zaocznie, że auto jest wrakiem, bo lakier jest grubszy o 0,200mm, jest chore...
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              • firmek
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 477

                                                #24
                                                Te mierniki z allegro za stowke czy dwie to sobie mozna uzyc ale do zmierzenia glebokosci kosza nie grubosci powloki lakierniczej (ok, mozna sprawdzic czy jest szpachla).
                                                Pierwsza kwestia to odpowiednia kalibracja, druga dokladnosc pomiaru - dokladajac miernik w to samo miejsce beda wychodzily inne wyniki, moga zalec nawet od tego jak bardzo go sie docisnie, ogolnie tymi bez sondy bardzo trudno jest uzyskac powtarzalne wyniki.
                                                Grubosc lakieru 100-200 mikrometrow jest normalna, najczesciej jest to kolo 120-140 przy czym moze roznic sie na poszczegolnych elementach. Np slupki moga miec mniej nawet 80 i wcale nie oznacza to ze byly polerowane. Zeby zjechac lakier ze 140 do 80 to trzeba go chyba jechac papierem wodnym. Wystarczy powiedziec, ze przy odpowiednio wykonanej polerce zejdzie z 1-2 mikrometry, 10 to juz przy bardzo mocnych pastach i padach. Mierniki ktore maja blad pomiaru ponizej 10 mikrometrow to juz koszt okolo 3tys.
                                                Ogolnie IMO to jest jakas zalamka, sprzedajesz auto a tutaj przylatuje usmiechniety pan z miernikiem za 50 zl bez mozliwosci kalibracji do tego bez zadnej wiedzy teoretycznej i stwierdza ze pol auta bylo malowane (bo pokazuje cos kolo 200), druga polowa polerowana (bo pokazuje cos kolo 100) a blotniki to sama szpachla (bo pokazuje cos powyzej 200 bo krzywo przylozyl miernik). Zalamka

                                                Komentarz

                                                • heretyk
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 549
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                                  heretyk, wg mnie ta grubosc jest ok

                                                  kupiłes? ile jezeli mozna wiedziec za sprawdzenie i co w to sprawdzenie wchodziło?

                                                  Tak kupilem. Sprawdzenie kosztowao 250PLN. W krakowie jak sprzedawalem swoja to 350PLN.

                                                  Przy zakupie wygladalo to tak: najpierw samochd poszedl na podnosnik. Dwoch mechanikow sprawdzalo fure organoleptycznie. Poznie badanie amorkow i sprawnosc hamowania, miernik lakieru. Podpiecie pod VAS-a. calosc jakas godzinka. Bylem przez caly czas na hali.
                                                  Zostały mi czesci, po szkodniku:
                                                  VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                                                  Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...