aahaa :shock:
O1 grubośc powłoki lakierniczej ?
Zwiń
X
-
wiec tak - te testery lakieru nie sa idealne..no ale
uwazam , ze grubosc powinna byc miedzy 100 a 200 mikronow (lakier tez traci wlasciwosci z czasem troche), jesli sa zblizone wartosci na elemantach blaszanych i zamykaja sie w tych granicach to mysle ze ori, jak jest duzo wiecej np.250, to lakierowane pewnie, a jak jest kilkaset wiecej to juz szpachla np. 600, 800.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981wiec tak - te testery lakieru nie sa idealne..no ale
uwazam , ze grubosc powinna byc miedzy 100 a 200 mikronow (lakier tez traci wlasciwosci z czasem troche), jesli sa zblizone wartosci na elemantach blaszanych i zamykaja sie w tych granicach to mysle ze ori, jak jest duzo wiecej np.250, to lakierowane pewnie, a jak jest kilkaset wiecej to juz szpachla np. 600, 800.
Komentarz
-
-
wyniki beda rozne w zaleznosci od miernika (nie dot miernikow przemyslowych pow. 1000zl) - sprawdzane dwoma miernikami (moim i sprzedawcy) przy kupnie O1.
zasada: ponizej 80um - samochod byl polerowany, do ok 200um - OK,
do ok 500um - przemalowywany, powyzej - szpachla i malowanie.
przyjmij sobie tolerancje +/- 50um i nie zdziw sie ze w 2 punkatach obok siebie wyniki moga sie roznic.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
jak dla mnie wszystko jest OK.
nie wiem jakim miernikiem mierzyles, ale jak pisalem wczesniej - przyjmij sobie pewna tolerancje.
jesli w odleglosci kilku cm od tego 'podejrzanego' miejsca wyniki beda sporo mniejsze to bym sie nie martwil.
aha. miernik jest bardzo wrazliwy na to jak go przykladasz do powierzchni. te popularne maja dosc duza sonde (srednicy OK 10 mm) co samo z siebie powoduje przeklamania. to samo tyczy sie pomiarow na 'kantach' i we wglebieniach.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Co do grubości lakieru - to różne opinie w zależności od marki słyszałem. Aczkolwiek można przyjąć, że norma obowiązuje do 0,150 mm. Moja była najprawdopodobniej polerowana ponieważ w najgrubszym miejscu grubość podchodziła pod ok 0,100 mm. ASO jednak nie protestowało w moim przypadku i auto przeszło przegląd przed-zakupowy jako 100% ok (oprócz klasyki z tylną klapą). Na moje pytanie odnośnie cienkiej warstwy lakieru odpowiedziano mi, że wszystko mieści się w normie i jest jak najbardziej ok.AUM sprzedany, sentyment do Was został...
Komentarz
-
-
Witam!
Ja bylem wczoraj na sprwdzeniu octavii u Zimnego w Lodzi. Ogolnie mam bardzo negatywne odczucia i wrazenie ze niepotrzebnie wywalilem pieniadze, ale do sedna. Robili grubosc lakieru. caly samochod od 105 mikronow do blisko 180. Jak dla mnie ogromne roznice. Jednak mistrz zarzekal sie : "Panie nie bity". Oczywisice opowiadal historie ze fabryka zastrzega sobie prawo do 400 mikronow itd. Ze sa yeti co maja 200 itd. We wnetrzu bagaznika wyszlo 40. ale podobno to standart. jakby caly mial 180 to bym rozumial, ale ta roznica mn zastanawia. Ogolnie chcialem zeby mistrz mi sie pod wynikami tego badania podpisal, ale mowil ze takiej uslugi nei oferuja
Na plus musze im zaliczyc, ze zaprosili mnie ze sprzedajacym na hale moglismy wtykac nos gdzie chcielismy, pytac o wszystko. i siedziec przez caly czas . W kraku zawsze jak sie dopominam to co najwyjez moge wejsc z pracownikiem serwisu na chwilke.Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
Komentarz
-
-
Witam.
Wtrącę się do tematu i w mojej octavii grubość powłoki lakierniczej wynosi między 90-120 mikronów.Badane dwoma miernikami lakieru i mniej więcej tak samo pokazywały.Do badania używałem swojego miernika GL-6, drugi był znajomego ale symbolu nie pamiętam niestety.
Pozdrawiam.Pozdrawiam Andrzej.
Komentarz
-
-
A możecie mi powiedzieć dlaczego każdy się tak upiera żeby była idealna powłoka lakiernicza?
Samochód wygląda ładnie? Ładnie. Nic sie nie dzieje, nie ma korozji, nie wychodzą purchle. Nie? to po co są te wszystkie zabawy z miernikami... Zawsze mnie to zastanawiało. Mi do obadania samochodu wystarczy dłoń do pukania w karoserię w celu wykrycia szpachli i dobre oko żeby zauważyć różnicę przy ewentualnym malowaniu. Reszta mnie nie interesuje jeśli zdaje egzamin.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adiwawA możecie mi powiedzieć dlaczego każdy się tak upiera żeby była idealna powłoka lakiernicza?
Samochód wygląda ładnie? Ładnie. Nic sie nie dzieje, nie ma korozji, nie wychodzą purchle. Nie? to po co są te wszystkie zabawy z miernikami... Zawsze mnie to zastanawiało. Mi do obadania samochodu wystarczy dłoń do pukania w karoserię w celu wykrycia szpachli i dobre oko żeby zauważyć różnicę przy ewentualnym malowaniu. Reszta mnie nie interesuje jeśli zdaje egzamin.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez adiwawA możecie mi powiedzieć dlaczego każdy się tak upiera żeby była idealna powłoka lakiernicza?
Samochód wygląda ładnie? Ładnie. Nic sie nie dzieje, nie ma korozji, nie wychodzą purchle. Nie? to po co są te wszystkie zabawy z miernikami... Zawsze mnie to zastanawiało. Mi do obadania samochodu wystarczy dłoń do pukania w karoserię w celu wykrycia szpachli i dobre oko żeby zauważyć różnicę przy ewentualnym malowaniu. Reszta mnie nie interesuje jeśli zdaje egzamin.ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez S3 CHRISZamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez adiwawA możecie mi powiedzieć dlaczego każdy się tak upiera żeby była idealna powłoka lakiernicza?
Samochód wygląda ładnie? Ładnie. Nic sie nie dzieje, nie ma korozji, nie wychodzą purchle. Nie? to po co są te wszystkie zabawy z miernikami... Zawsze mnie to zastanawiało. Mi do obadania samochodu wystarczy dłoń do pukania w karoserię w celu wykrycia szpachli i dobre oko żeby zauważyć różnicę przy ewentualnym malowaniu. Reszta mnie nie interesuje jeśli zdaje egzamin.
Komentarz
-
-
Jakiś czas temu słynna była wypowiedź pewnego TU które stwierdziło, że nie będzie wypłacać odszkodowania za utratę wartości auta po naprawie blacharsko-lakierniczej, bo... dzięki takiej naprawie auto zyskuje nowe części i w istocie zwiększa swoją wartość :szeroki_usmiech
A co do czujników grubości lakieru to ja swoją opinię na ten temat mam. I o ile taki czujnik używany jest przez rozsadną osobę, która po odnalezieniu miejsca ponownie malowanego szuka, czy "zdarzenie" było istotne czy też nie poprzez sprawdzanie elementów nośnych ma sens, to używanie ich przez poszukiwaczy przygód stwierdzajacych zaocznie, że auto jest wrakiem, bo lakier jest grubszy o 0,200mm, jest chore...
Komentarz
-
-
Te mierniki z allegro za stowke czy dwie to sobie mozna uzyc ale do zmierzenia glebokosci kosza nie grubosci powloki lakierniczej (ok, mozna sprawdzic czy jest szpachla).
Pierwsza kwestia to odpowiednia kalibracja, druga dokladnosc pomiaru - dokladajac miernik w to samo miejsce beda wychodzily inne wyniki, moga zalec nawet od tego jak bardzo go sie docisnie, ogolnie tymi bez sondy bardzo trudno jest uzyskac powtarzalne wyniki.
Grubosc lakieru 100-200 mikrometrow jest normalna, najczesciej jest to kolo 120-140 przy czym moze roznic sie na poszczegolnych elementach. Np slupki moga miec mniej nawet 80 i wcale nie oznacza to ze byly polerowane. Zeby zjechac lakier ze 140 do 80 to trzeba go chyba jechac papierem wodnym. Wystarczy powiedziec, ze przy odpowiednio wykonanej polerce zejdzie z 1-2 mikrometry, 10 to juz przy bardzo mocnych pastach i padach. Mierniki ktore maja blad pomiaru ponizej 10 mikrometrow to juz koszt okolo 3tys.
Ogolnie IMO to jest jakas zalamka, sprzedajesz auto a tutaj przylatuje usmiechniety pan z miernikiem za 50 zl bez mozliwosci kalibracji do tego bez zadnej wiedzy teoretycznej i stwierdza ze pol auta bylo malowane (bo pokazuje cos kolo 200), druga polowa polerowana (bo pokazuje cos kolo 100) a blotniki to sama szpachla (bo pokazuje cos powyzej 200 bo krzywo przylozyl miernik). Zalamka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez S3 CHRISheretyk, wg mnie ta grubosc jest ok
kupiłes? ile jezeli mozna wiedziec za sprawdzenie i co w to sprawdzenie wchodziło?
Tak kupilem. Sprawdzenie kosztowao 250PLN. W krakowie jak sprzedawalem swoja to 350PLN.
Przy zakupie wygladalo to tak: najpierw samochd poszedl na podnosnik. Dwoch mechanikow sprawdzalo fure organoleptycznie. Poznie badanie amorkow i sprawnosc hamowania, miernik lakieru. Podpiecie pod VAS-a. calosc jakas godzinka. Bylem przez caly czas na hali.Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
Komentarz
-
Komentarz